O kursie:
Kurs online Rewalidacja i terapia dziecka ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym – praktyczne wskazówki dedykowany jest specjalistom, nauczycielom i terapeutom, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi autystycznymi. Najwięcej cennych informacji i praktycznej wiedzy mogą czerpać z niego osoby, którym zależy na wspieraniu dzieci ze spektrum autyzmu na wielu płaszczyznach, po to, by ułatwić im funkcjonowanie na co dzień. Najważniejszym celem kursu jest wyposażenie uczestników w wiedzę dotyczącą metod i technik terapeutycznych wykorzystywanych w pracy psychologiczno-pedagogicznej, dzięki którym dzieci ze spektrum autyzmu mogą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne, społeczne i poznawcze.
Dzięki informacjom zbobytym w kursie uczestnicy będą mogli lepiej wspierać dzieci w ich rozwoju, tworząc bardziej inkluzywne i dostosowane do indywidualnych potrzeb środowisko edukacyjne. Będą lepiej przygotowani do identyfikowania i reagowania na specyficzne wyzwania, z jakimi mogą się spotkać dzieci, oraz do adaptowania metod i strategii w zależności od zmieniających się potrzeb i okoliczności.
Autorka kursu, doświadczona terapeutka dziecięca pracująca z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, opisuje wykorzystywane przez siebie praktyki, których celem jest stymulowanie i usprawnianie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny dziecka w zakresie: rozwoju emocjonalnego, funkcji poznawczych, percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i wzrokowo-ruchowo-słuchowej, a także motoryki dużej i małej. Ponadto radzi, jak efektywnie dobierać różnorodne metody terapeutyczne i jak dostosowywać środowisko edukacyjne do potrzeb dziecka. Dostarcza wielu inspiracji, które z łatwością można wykorzystać w pracy terapeutycznej, podsuwa pomysły na materiały dydaktyczne, które można wykonać niewielkimi kosztami samodzielnie.
Kurs opracowała Marta Jaromska, pedagog specjalny, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, takimi jak autyzm, zespół Downa, wady genetyczne, niepełnosprawność intelektualna, niepełnosprawność sprzężona, opóźniony rozwój mowy, afazja.