AAC (Augmentative and Alternative Communication), czyli komunikacja alternatywna i wspomagająca, obejmuje system wielu metod i sposobów, które są niezwykle pomocne w porozumiewaniu się dzieci z autyzmem. Program niniejszego kursu obejmuje zastosowanie i znaczenie systemu przestrzenno-dotykowego, systemu znaków graficznych oraz systemu gestów. Oprócz odwołania do istotnych informacji teoretycznych, w kursie znajduje się także szereg przykładów dobrych praktyk oraz studia przypadków dzieci z autyzmem.
UWAGA: Wydanie zaświadczenia o ukończeniu kursu nie jest jednoznaczne z uzyskaniem kwalifikacji w danym zawodzie.
Kurs opracowała Katarzyna Latta, psycholog o specjalności klinicznej. Tytuł magistra uzyskała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Opolskiego. Jest absolwentką studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego i terapii rodzin. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi i trudnościami w funkcjonowaniu społecznym (w tym z dziećmi z autyzmem). Jest też autorką kilkunastu artykułów w dziedzinie psychologii.
zaświadczenie wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 652) Uwaga: Zaświadczenie nie daje uprawnień do wykonywania zawodu. Nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa dla wykonywania zawodu.
Zakupiony przeze mnie kurs poszerzył moją wiedzę z zakresu AAC i dał wskazówki potrzebne mi do pracy z dziećmi. Jestem zadowolona, że przesłane mi materiały można pobrać i będą one możliwe do wglądu w każdym momencie. Jedynym minusem jaki mogłabym wskazać, to to, że kurs przesłany w formie webinarium byłby efektywniejszy i dał możliwość lepszego przyswajania wiedzy, jednakże to moja osobista opinia. Zadowalające jest także to, iż po ukończeniu kursu otrzymuje się certyfikat wraz z zaświadczeniem