AAC (Augmentative and Alternative Communication), czyli komunikacja alternatywna i wspomagająca, obejmuje system wielu metod i sposobów, które są niezwykle pomocne w porozumiewaniu się dzieci z autyzmem. Program niniejszego kursu obejmuje zastosowanie i znaczenie systemu przestrzenno-dotykowego, systemu znaków graficznych oraz systemu gestów. Oprócz odwołania do istotnych informacji teoretycznych, w kursie znajduje się także szereg przykładów dobrych praktyk oraz studia przypadków dzieci z autyzmem.
UWAGA: Wydanie zaświadczenia o ukończeniu kursu nie jest jednoznaczne z uzyskaniem kwalifikacji w danym zawodzie.
Kurs opracowała Katarzyna Latta, psycholog o specjalności klinicznej. Tytuł magistra uzyskała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Opolskiego. Jest absolwentką studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego i terapii rodzin. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi i trudnościami w funkcjonowaniu społecznym (w tym z dziećmi z autyzmem). Jest też autorką kilkunastu artykułów w dziedzinie psychologii.
zaświadczenie wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 652) Uwaga: Zaświadczenie nie daje uprawnień do wykonywania zawodu. Nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa dla wykonywania zawodu.
dyplom
Ukończenie kursu jest równoznaczne z rozwiązaniem testów sprawdzających dołączonych do modułów, (każdy test z wynikiem min. 70% pozytywnych odpowiedzi), a także udzieleniem poprawnej odpowiedzi pisemnej na pytanie otwarte w ostatnim module kursu.
Materiały jak zwykle doskonale opracowane. To już mój trzeci kurs,
mogę polecić ten kurs osobą zaczynającym przygodę z AAC, jak i
tym którzy chcą powtórzyć swoją wiedzę.