W ostatnich latach obserwujemy duży postęp w zakresie edukacji osób z niepełnospr awnościami, w tym osób z zespołem Downa. Coraz więcej dzieci z tym zaburzeniem korzysta z możliwości edukacji włączającej oraz szerokiej oferty zajęć w środowisku pozaszkolnym. Napawa optymizmem fakt, że osoby te są bardzo ważnym elementem naszej społeczności. Coraz więcej programów daje dzieciom z zespołem Downa możliwość włączenia się w życie szkolnych i lokalnych społeczności. Powierzanie uczniom z zespołem Downa ważnych ról społecznych w przestrzeni placówek oświatowych, domów kultury, grup sportowych to również element pracy terapeutycznej. Rolą nauczycieli i pedagogów jest pomoc podopiecznym z zespołem Downa w odnalezieniu celów i osiągnięciu życiowej satysfakcji. Jednak by było to możliwe, niezbędna jest ciągła, systematyczna i dobrze zaplanowana edukacja i terapia.
Kurs przedstawia specyfikę funkcjonowania osób z zespołem Downa w placówkach oświatowych, możliwe ścieżki ich edukacji, a także propozycje szeroko pojętych oddziaływań terapeutycznych i edukacyjnych mających na celu poprawę funkcjonowania osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin.
Kurs opracowała Marta Jaromska, pedagog specjalny, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, takimi jak autyzm, zespół Downa, wady genetyczne, niepełnosprawność intelektualna, niepełnosprawność sprzężona, opóźniony rozwój mowy, afazja.
Podczas kursu zdobędziesz wiedzę i umiejętności z zakresu:
diagnozy i etiologii zespołu Downa;
specyfiki funkcjonowania uczniów z zespołem Downa w kontekście edukacji
w placówkach oświatowych;
form i metod oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych w pracy z uczniami z zespołem Downa w wieku przedszkolnym i szkolnym;
planowania zajęć terapeutycznych adekwatnie do poziomu rozwojowego dziecka;
konstruowania zaleceń do Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET).
Spis modułów:
Moduł 1: Psychospołeczne funkcjonowanie osób z zespołem Downa
Moduł 2: Rozpoznawanie czynników warunkujących powodzenia szkolne
Moduł 3: Dziecko z zespołem Downa w placówce oświatowej
Moduł 4: Formy wsparcia dzieci z zespołem Downa w terapii indywidualnej
Moduł 5: Formy wsparcia dzieci z zespołem Downa - komunikacja językowa, rozwój poznawczy, rozwój zabawy
zaświadczenie wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19.03.2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 652) Uwaga: Zaświadczenie nie daje uprawnień do wykonywania zawodu. Nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa dla wykonywania zawodu.
dyplom
Na stronach internetowych Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu stosowane są pliki "cookies" zgodnie z Polityką prywatności.