Nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria
Data dodania: 2015-10-21 09:49:07
Nie sposób wyobrazić sobie lekarza, który diagnozuje choroby tylko w oparciu o swoje praktyczne doświadczenie. Inżynier - konstruktor budujący mosty metodą prób i błędów, na której opiera się przecież praktyka, to też raczej kiepski fachowiec. To samo dotyczy specjalisty ds. marketingu i reklamy.
TEORIA DLA MARKETINGOWCA
Człowiek od marketingu i reklamy powinien znać i rozróżniać koncepcje marketingowe i ich założenia, by móc je wdrażać w praktyce i być skutecznym. Powinien przede wszystkim wiedzieć, czym jest marketing i odróżniać go od reklamy.
Do zadań specjalisty ds. marketingu należy rozpoznanie potrzeb klientów i opracowanie strategii marketingowej wspierającej sprzedaż. Jednak dobry specjalista wie, że współczesny marketing, to coś więcej: chodzi nie tylko o trafne rozpoznanie potrzeb klienta, ale także o ich tworzenie. Dobry marketingowiec zna filozofię marki i kreowania jej wizerunku, tak aby stała się ona dla klienta czymś osobistym. W tym celu marketing dysponuje szerokim spektrum narzędzi, których profesjonalista potrafi mądrze używać, kierując się zaplanowaną strategią i znajomością czynników kształtujących zachowania konsumentów (co też zna z teorii).
Marka i determinanty zachowań konsumentów to tylko niektóre z zagadnień omawianych w naszym trzydziestogodzinnym kursie Specjalista ds. marketingu, który jest już dostępny na naszej platformie kursów online. Podzielony na dwanaście modułów e - kurs szczegółowo opisuje podstawowe teorie marketingowe, objaśnia ich założenia, ale także przedstawia ich praktyczne zastosowanie.
Polecamy go w szczególności osobom, które pragną zdobyć, odświeżyć, uzupełnić i poszerzyć wiedzę z zakresu marketingu i reklamy, a także właścicielom działalności gospodarczych.
Więcej informacji o kursie znajduje się w zakładce Kursy.